maandag 7 februari 2011

Day 03.

Gaatie weer (:


Day 03- The mottos and idols you live yourself by.


Dus ja. Ehm. Motto's, die heb ik niet echt, ik vind het altijd een beetje cliché.
Idolen dat zijn toch mensen waarvan je denkt: zo wil ik ook worden? Even googelen:
Wikipedia zegt:

Een idool is een persoon of voorwerp (vaak een beeld of afgodsbeeld) dat wordt aanbeden als het ware een godheid.
Idolen in de vorm van voorwerpen zijn gewoonlijk beeltenissen van mensen of dieren en worden meestal behandeld alsof ze levend zijn. Zij worden dan gevoed, gebaad, vereerd, gekroond en soms zelfs voorzien van een partner.

Hmm dat klinkt een beetje eng.
Van Dale zegt:
idoohet; o idolen vereerd persoon: tieneridool

Dat klinkt al beter. Maar toch: vereren? Nou dat doe ik niet hoor. Ik hou me wel aan de definitie uit het Lotte-woordenboek:
Idool: iemand tegen wie je opkijkt en wie je als een soort voorbeeld ziet.

Dus die heb ik wel. 
Julia Sheer bijvoorbeeld, zij kan zo goed zingen! De liedjes die zij zingt vind ik leuk en passen ook heel goed bij haar stem. Zo'n bereik heb ik ook zegmaar. Maar haar stem is zo relaxt en natuurlijk echt heel mooi. Haar filmpjes op youtube maken me aan het lachen en ik krijg er kippenvel van (:

Een andere is mijn pleegzus (die nu al lang niet meer bij ons woont hoor) T. Zij was altijd vrolijk, heel gezellig en heel grappig. Ik kon heel goed met haar opschieten en we hadden ook dezelfde kleren. Ze verzon altijd leuke spelletjes om te doen en hielp mij met dansjes voor een mini playback show enzo. Het is heel gek want ik herinner  haar van toen zij ong. 15/16 was en omdat ik dat nu ook ben vraag ik me wel eens af of ik op haar lijk van de T. van toen. 

Dat was hem maar weer even een korte om die lange van gisteren te compenseren.. ;)

X. Tot morgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten