woensdag 13 juli 2011

Lotte momenten.

Skaten:
Ik ging skaten en toen ging ik naar de Boni om wat drinken of een ijsje ofzo te kopen. We keken bij de diepvries dus en opeens zegt Sanne: Oeee. inktviskroketten. Tenminste dat is wat ik hoorde dat ze zei, eigenlijk zei ze: (ai hier hebben we een typisch geval van "hoofd-als-een-vergiet") Ik weet het niet meer wat ze zei. :( Maar inktviskroketten dat klinkt best cool. Het lijkt me heel smerig dat wel.

Werk:
Eerst maar een blunder. Ik ging naar mensen toe die waren gaan zitten en vroeg of ze iets wilden bestellen. De man zei: Een koffie alsjeblieft. De vrouw zei: Ja voor mij ook. De man zei nog iets: Met een zsjutje. Ik loop naar achteren en geef door dat ik een vers geperste jus d'orange (ja ik heb gegoogled/t? om te weten hoe je dat moet schrijven) moet hebben. Ik zet koffie en zet de jus d'orange op een dienblad en breng het naar de man en de vrouw toe. Ik zet het neer en vrouw vraagt naar de zoetjes, ik loop terug om de zoetjes te halen en de vrouw zegt: De jus d'orange heb je hier neer gezet maar die moet vast naar iemand anders. Opeens valt de euro (nee niet het kwartje, dat gebruik ik toch niet meer..) en snap ik dat de man niet zei zsjutje van jus d'orange maar hij zei gewoon zoetje. Hmm. Blunder, ik ging naar de baas en vertelde het.. Toen hadden mijn collega's en ik wel mooi een overheerlijke vers geperste jus d'orange. 

Het was gisteren weer voor het eerst braderie bij ons in het dorp. Dat is een enorm lange open markt met allerlei zooi en eten enzo. Heel veel toeristen komen erop af. Ik moet zeggen, het is ook gewoon leuk om langs al die kraampjes te lopen of op een terrasje zitten mensen kijken. Maargoed sinds ik bij de ijssalon werk kom ik bijna nooit meer op de braderie. Omdat ik dan gewoon moet werken ja, want al die mensen willen vaak ook een ijsje. Top drukte altijd. Maargoed, gisteren was het natuurlijk heel slecht weer. Veel regen dus met de top drukte viel het wel mee. Stonden we daar met zn 6en. Een soort van traditie is dat we met zn allen een oliebol eten tegen sluitingstijd. Ik ging de oliebollen halen en ik kreeg te horen dat ik met opgetrokken neus "met krenten" moest zeggen. En iets later werd eraan toegevoegd: "uit Drenthe". Ik belooft dat ik dat zou zeggen en op weg naar de oliebollenkraam. Daar aangekomen en aan de beurt zei ik: "10 oliebollen alstublieft *met opgetrokken neus* met krente uit Drenthe." Waarop het meisje antwoordde: Nou ik weet niet of de krenten uit Drenthe komen, heb je jeuk aan je neus? Toen moest ik inwendig zeer hard lachen maar hield het inwendig en zei: "Nee hoezo?" ik betaalde en ging weg. Aangekomen bij de ijssalon mocht ik eindelijk uitwendig (kan je dat zeggen? uitwendig, ik zou toch wel zeggen dat uitwendig het tegenovergestelde is van inwendig maar het klinkt zo raar..nouja) lachen.

Thuis:
Omdat ik dus echt moet oefenen op mn hakken dacht ik na, het thuis komen als een verzopen kat vanaf mn werk en na de douche, laat ik ze maar gewoon aan doen. Ik kan je zeggen: ze stonden zelfs galant onder mijn prachtige *ahum pyamabroek (: (wow wat een ongelofelijk raar woord: pyamabroek. ik wil het gewoon met een j: pjamabroek.)

Dit liedje nou al de hele dag luisteren en zingen op mn werk, iedereen wordt er gek van.. ^^


Ohja en natuurlijk kwam ik op dit liedje via... TYLER WARD. ja dat is weer eventjes geleden dat hij is genoemd in mijn blog, goed he? ;) Dus hier nog de link waar ik trouwens bij moet zeggen dat ik zijn "oh well" op 0.55 errrrug leuk vind. En zijn "whatever's" ook (:



Lieeeefs!

1 opmerking: