vrijdag 22 juli 2011

Home alone.

Jaa niet nu, jammer he dieven, boeven, inbrekers, rovers en verkrachters. Okee dat laatste is misschien een beeeeetje overdreven. Maar nee, ik was maandag tot en met vrijdag alleen thuis. Omdat het vast interessant is wat ik allemaal mee ga maken begin ik hier mijn "homealonedagboek".

Maandag:
Lois was er nog, we hebben belachelijk lang uitgeslapen. Toen gingen we maar eieren koken, eentje ontplofte natuurlijk meteen en toen ik hem ging pellen bleek het ei nog maar de helft ei te bevatten. Toen heb ik er maar eiersalade van gemaakt. Ik wilde dat op mijn brood doen maar dat vergat ik natuurlijk dus toen had ik eiersalade. We gingen een bak goedkoop ijs halen omdat ik had ontdekt dat we chocolade saus hadden. Maar in de supermarkt zagen we stokbrood dus dat namen we ook mee. Eenmaal thuis, aten we het stokbrood op. Ik vond namelijk heerlijke knoflook zooi botersaus achtig iets in de koelkast. En we hadden natuurlijk de eiersalade. Maar na het stokbrood hadden we eigenlijk niet zoveel zin in ijs meer dus daar maar een beetje van gegeten. Toen moest ik strijken, lois wegbrengen naar de trein en werken. Ik ben nu thuis van het werken en ik hoor nu al allemaal dingen buiten.. :| Hmm. nouja ik heb nu de muziek aan, ik ga lekker mn pjama aan doen en dan heeel veeel friends kijken. Pong is deze midweek verplicht om op mijn bed te slapen denk ik. Ik verkleed haar gewoon als waakhond! (:
Tot morgen!

Dinsdag:
Alleen geslapen, het ging wel hoor. Want ja ik leef nog haha. Nou ik moest dinsdag avond werken en overdag kwam Janneke. We zijn naar het dorp gegaan en hebben een ijs (nee niet ijsJE want we hadden een hoorn met 4 bollen en slagroom) gegeten. Ook een beetje bootschappen gedaan voor het eten want Janneke zou blijven eten. Ook hadden we brownie mix gehaald. Thuis maakten we het beslag klaar en zetten ze in de oven. Toen hebben we lekker friends gekeken en toen de brownies klaar waren bedacht ik dat ik natuurlijk ijs had van gisteren. We gooiden er ook nog wat chocolade saus overheen en dat was heerlijk, echt, de warme brownies met ijs HMMMMM.
Ja deze foto is met toestemming van Janneke. (:
Toen hebben we nog meer friends gekeken en toen was het alweer tijd om "eten" te maken. We hadden bedacht om sla te eten. Er was nog kip in huis en die heb ik gebakken. Janneke had sla met tomaat, mozzarella, kip, peper, zout en azijn en balsamico azijn. Ik had sla met feta, pijnboompitjes, kip en yoghurt dressing. Het was al laat en ik heb gehaast gestreken en het restje van mn sla in de koelkast gezet voor 's avonds. Ik ben snel gaan werken. Na mn werk werd Nina gebracht door haar papa. Ik at mn restje sla nog op en ik had van mn werk olibollen mee gekregen. Ook die verdwenen in onze hongerige buikjes. We hebben nog buiten gezeten en later zijn we binnen gaan zitten, zij had nog Glee mee en dat hebben we nog gekeken en ook nog friends. Toen hebben we echt tot een uur of 5 zitten praten want opeens zei Nina: Hee. het wordt al licht. We zijn toen maar gaan slapen.
Tot morgen. of eigenlijk vandaag.

Woensdag:
Nina en ik rolden om een uur of half 2 uit ons bed, we gingen door naar de bakker Bart om een lekker ontbijtje te halen. We hebben nog meer Glee en friends gekeken. Daarna zijn we los gegaan op de wii met Mario kart en later braintraining. Nina ging naar huis en ik ging werken. Na mijn werk zou Lisanne komen slapen en de hele avond was gezellig. Ja je mist iets. Mijn avondeten. Dat klopt want na mn werk heb ik met Lisanne pannekoeken gebakken. We hebben de vaatwasser uit en in geruimd en we maakten het beslag voor de pannekoeken in een pan. Dat was wel een nieuwe ervaring. Een beetje opgeruimd en de hele avond/nacht lekker gekletst. Ohja we hadden nog "honger" toen hebben we een pizza uit de vriezer nog opgegeten.

Donderdag:

Lisanne was er natuurlijk nog steeds. ;) We waren goed op tijd wakker en Lisanne bedacht om buiten te brunchen. We bleven lekker in onze pjama met een vest/trui en dekten de tafel. 
Kaas, pasta, hagelslag, laptop, telefoon en latte macchiato(?) vanille (:
Lekker lang gekletst en gegeten, opgeruimd binnen en buiten en lekker in de hangmat gelegen in de zon. Lisanne moest bijna naar huis want die moest om 3 uur werken ofzo. We gingen nog even naar de bloemen winkel, ik heb een nieuw bosje bloemen gekocht voor op de tafel. Mn ouders komen morgen thuis en ik vind het leuk om ze te verassen met een heel schoon huis en verse bloemen op tafel staat dan altijd leuk. Toen ben ik gaan stofzuigen, gootsteen schoon gaan maken, aanrecht en fornuis en wc schoongemaakt en toen heb ik gedweild. Nu is de vloer alweer droog en ik denk dat ik maar eens de ramen ga wassen. Vanavond moet ik weer werken en ik slaap alleen. Ik moet nog even kijken hoe ik het doe met eten want in mijn eentje eten is zooooo saai. Ik denk nu aan macaroni. Hmm misschien heb ik nog wel vrienden die even bij me willen eten. Ik kijk wel. Vanavond dus nog 1 nachtje alleen slapen en morgen komen mn ouders weer thuis. Ik moet 's middags werken dus ik hoop dat ik thuis ben als ze thuis komen en zien dat ik heb schoongemaakt en bloemen heb gekocht. (:
Ik ging dus de ramen lappen/zemen/schoonmaken hoe je het ook wilt noemen. Ik dacht dat je spiritus in het water moest doen om geen strepen te krijgen maar ik wist niet zeker of het wel spiritus was dus ik ging maar even iemand bellen. Het was wel spiritus dus ik op zoek. Ik kon me wel herinneren dat we dat hadden en dat het in het kastje met schoonmaakmiddelen stond maar ik kon het niet vinden. Ik zag wel zo'n fles waarvan ik dacht dat dat het was maar er zat geen etiket op. Ik rook eraan en het stonk verschrikkelijk echt ook zo'n "gevaarlijk" geurtje dus ik vond maar dat dat de spiritus was. Ik heb het in het water gegooid en hoop nu dat onze ramen niet plotseling paars worden ofzo.. (: alhoewel, dat is best leuk paarse ramen. Op facebook heb ik ook een soort van hints gezet, ik weet dat mn ouders de laptop mee hebben en wie weet hebben ze ook wel internet. Ik heb geplaatst: Zou het al droog zijn? ^^ (over het dweilen was dat) en Who needs a mirror when you've got windows.. ^^ (over dat de ramen zo mooi schoon zijn dat ze spiegelen).
Tot morgen!

Vrijdag:
Goed optijd opgestaan, lekker gedoucht. En gebeld hoelaat mn ouders zouden thuis komen. Helaas, ik moet werken en ze komen later dan ik moet beginnen dus heb ik over de telefoon maar vast gezegd dat ik heb schoongemaakt. Maar van de bloemen weten ze nog niets. ^^ Wel jammer dat ik hen reactie niet kan zien maarach. Ze komen wel even langs bij mn werk. Best stom, eigenlijk heb ik ze wel gemist. Is dat stom? Nouja. Ik heb nu gestreken en zelf het strijkijzer opgeruimd. Goed he? Mijn opa kwam net langs, hij vroeg zich af hoe het met me ging omdat ik de hele week alleen thuis was. Ik zei dat ze vandaag terug kwamen en hij zei: oei dan ben ik net te laat. Haha hij zei dat het zo netjes was, dat vond hij heel goed van mij (: Dus als mijn opa het goed vind dan vinden mn ouders het ook goed. haha. Nu moet ik mijn haar gaan doen en dan werken. Ohja hier nog een foto van mijn eten van gisteravond. Het was echt mislukt want ik had veel te veel saus en geen vlees in de macaroni dus ik dacht, ik bak vissticks maar die werden keihard en begonnen te roken dus die heb ik maar weggegooid. Met het afbakstokbroodje kon gelukkig niets fout gaan..
Macaroni soep. Lekker hoor, met kaas (:

Nou niet tot morgen, nouja misschien wel maar dan niet meer in deze post. Want dan ben ik al niet meer home alone. (:

Liefs!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten