vrijdag 23 december 2011

Wc's in Malindi.



Ja let’s talk about that. Allereerst moet zijn ze goed verstopt. In restaurants enzo moet je het echt wel vragen en het liefst zou ik er soms een plattegrond en kompas bij willen hebben zovaak dat je naar links en dan weer rechts moet. Nee ik overdrijf een beetje maar daar hou ik van ;) Ze lopen bijna altijd wel even met je mee om hem te wijzen. Dan kom je binnen. En vanaf dat moment draait alles om geluk hebben. Je moet geluk hebben dat er sowieso een hele wc pot staat. Je moet geluk hebben dat de deur dicht kan. Je moet geluk hebben dat de deur op slot kan. Je moet geluk hebben dat er iets van een raam of licht in zit. Je moet geluk hebben dat als er alleen licht is dat het dan ook nog werkt. Je moet geluk hebben dat er een wc bril is (trouwens niet dat ik daar op zou gaan zitten want dat is alsnog vies maargoed). Je moet geluk hebben dat er wc papier is. Je moet geluk hebben dat de wc doorspoelt. Je moet geluk hebben dat het degene voor je ook is gelukt om door te spoelen. Je moet geluk hebben dat er een wastafel is.. Met een kraan die werkt. Je moet geluk hebben dat het “gewoon” water is. Je moet geluk hebben dat je de deur weer open krijgt. Je moet geluk hebben dat je de weg terug nog weet.
Moet je nagaan dat ik niet echt vaak geluk heb.. Nee hier naar de wc gaan is iedere keer weer een soort avontuur. Hier in ons appartement is de wc bijna net zo: de wcbril zit los maar is wel schoon. Er zit een klein raampje in maar het licht doet het ook, als de elektriciteit maar meewerkt. Hij spoelt lang niet altijd door helaas dat is best irritant.
Maar mensen, ik mag niet zeuren. Ik hoef tenminste niet eerst een kuil te graven in de tuin en dan hopen dat niet al iemand anders daar precies op die plek ook al eerder een kuil heeft gegraven.. Ik hoef ook niet in een gat in plank met daar onder een vreselijke bult stank. Nee ik ben best tevreden zo.

Lieeefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten