woensdag 7 december 2011

Hartige taart recept.

Hier het lang verwachte recept van mijn hartige taart. Ik kon bijna een echt bedrijf beginnen want de bestellingen stroomden binnen! Ik moet hierbij ook even vermelden dat mijn mams af en toe flink geholpen heeft! Badankt mama! (:

Hartige taarten bakkerij á la Lotte:

Benodigdheden voor 1 hartige taart:
- een kraan
- een kom
- een garde
- een snijplank
- een mesje
- een koekenpan
- een spatel
- 1x cupje/pakje slagroom á 250 ml
- 1x zakje geraspte kaas á  300 gr
- 3 eieren
- 1 paprika
- 1x spekjes á 250 gr
- 4 plakjes bladerdeeg
- heel veel liefde

Hoe moet het?

Verwarm de oven voor op 200 graden.

Was je handen goed (:
Leg de plakjes bladerdeeg uit de vriezer.

Doe de slagroom in de kom.
En de eieren erbij.
Goed roeren!
Bak de spekjes in de koekenpan.
Snij ondertussen de paprika..
..en doe ze in de kom.

Kaas erbij.
Probeer zo min mogelijk vet van de spekjes mee te nemen.
Spekjes in de kom..

..en weer goed roeren.
Vet de bakvorm in.

Scheur het eerste plakje bladerdeeg in tweeën, rek hem een beetje uit in de lengte en in de breedte en leg hem tegen de rand.
Vul zo de hele rand. 
Als het goed is hou je 1,5 plakje bladerdeeg over.
Het hele plakje bladerdeeg rek je weer uit en plaats je in het midden naar 1 kant zodat hij zoveel mogelijk van het gat bedekt.
Het halve plakje gebruik je om het laatste randje dicht te maken.
Het beslag over de bodem.. in de oven voor 15-20 minuten 

En klaar is kees. (of in dit geval Lotte)

En dan natuurlijk heerlijk opeten! Het recept heb ik zelf bedacht met een beetje hulp van verschillende recepten op internet. Ik ben deze actie begonnen om wat geld bij te verdienen voor mijn reis naar Kenia en het heeft heel goed gewerkt. Ik heb niet precies bij gehouden hoeveel taarten ik heb gebakken maar ik denk dat ik zeker wel de 120 heb gehaald. Nogmaals bedankt!

Liefs Lotte.












2 opmerkingen:

  1. Het was inderdaad een superlekkere taart, bedankt voor het recept en leuk gedaan met die foto's :-)

    BeantwoordenVerwijderen