donderdag 22 december 2011

Een druk dagje bij de kids en kerstvoorbereidingen.



Vandaag was heel leuk, we deden veel meer met de kinderen zegmaar. We gingen eerst allerlei spelletjes doen zoals schipper mag ik over varen?, tikkertje, estafettes, stoelendans en moordenaartje. Dat laatste was misschien niet helemaal pedagogisch verantwoord haha maargoed. Na de spelletjes heb ik nog wat meer “los” gespeeld met de kinderen. Het is zo leuk om ze gewoon iets beter te leren kennen. De kinderen die uit Ruiru hierheen gekomen zijn, zijn een stuk jonger. Zij komen ook echt naar je toe om te spelen en dingen te vragen en aan je te hangen enzo. Heel leuk want ze zijn ook echt heel schattig. Ik probeer nu ook om de namen van de kinderen een beetje te weten en te onthouden natuurlijk. Daar ben ik heel slecht ik maar ik herhaal ze heel vaak en hoop ze zo te onthouden want dat is ook gewoon leuker tegenover die kinderen, het staat veel persoonlijker denk je ook niet?
We hebben ook thee gedronken met alle mensen die daar waren en later ook geluncht. Het was ugali met sukuma wiki. Ugali is een soort rijsachtig plakkerig spul zonder smaak eigenlijk. Sukuma wiki is een soort groente. Het ziet er een beetje uit en het smaakt een beetje als spinazie ofzo. Heel vaag. Het is heel goedkoop en ook wel zo veel moegelijk voedzaam. Ook is het makkelijk te maken en dat moet ook wel als er veel kindermondjes tegelijkertijd gevoed moeten worden. Ik vond het niet echt heel vies maar het was ook eigenlijk zeker niet lekker. Ik ben in ieder geval blij dat ik het niet elke dag hoef te eten. Zij daar ook niet elke dag hetzelfde want ze proberen zoveel mogelijk te variƫren maarja het budget is klein en dus kunnen ze niet veel anders.
Morgen gaan we lekker kerstknutsels maken met zn allen, daar heb ik ook veel zin in. Lekker kliederen, plakken en in de kerstsfeer komen. Je begrijpt dat ik dat nog niet echt ben omdat ik met kerst denk aan kou, kerstkransjes, kerstboom, muziek maken en samen zijn. De kou is hier ver te zoeken met al die zon, kerst kransjes kennen ze hier ook niet (al hebben ze wel lekkere chocola waar we ons zelf mee belonen..), kerstbomen, tja die verkopen ze wel op straat van een sorrt plastic maar veel verder dan een palmboom in de tuin kom je niet. En die zijn zo lastig te versieren he? ;)  Muziek maken doe ik natuurlijk elk jaar, overal in allerlei diensten toeteren.. Maar dit jaar niet, dat is best vreemd. Misschien dat ik ook daardoor niet in de kerst sfeer ben want kerst begint voor mij een paar weken van tevoren met het oefenen van kerstmuziek. Zingen doen we en ze hier wel, heel mooi, super ritmisch natuurlijk. Ook luister ik wel Michael Buble kerst cd :) Samen zijn is het zeker hier, omdat wij zelf hier druk bezig zijn met de voorbereidingen en dus morgen daar ook bij de kinderen. De kinderen zelf zijn ook excited over kerst en ze vragen steeds wat we gaan doen. Het is een verrassing maar we gaan met zn allen naar het huis van Ria en daar zwemmen en lunchen na de kerkdienst. Ook hebben wij dus die poppenkast voorstelling. Ook is er een speciaal kerst menu. Allemaal heel leuk dus. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten