zondag 11 september 2011

Eerste maar beginnen bij het eind.

Want ja, jullie hebben nog ontzettend veel van mij tegoed. Op dit moment is het bagger weer, eng onweer enzo dus een prima moment om jullie weer even bij te werken.
Allereerst wil ik beginnen bij vorig weekend. Ik was naar Vlieland. Dat was al leuk maar op Vlieland was een festival bezig waar we natuurlijk voor naar Vlieland gingen. Het festival is Into The Great Wide Open. Mijn broer zit in de organisatie ofzo ervan dus daarom gingen we erheen. Ik ging met mijn ouders en met AJ, een vriendin.

ITGWO is een festival met kunst en muziek enzo. Echt heel leuk. Een beetje onbekend nog en lekker klein. Vlieland is sowieso super leuk en omdat het festival best klein is, is het heel gezellig en knus allemaal.
Ik zal wel foto's plaatsten en daar iets bij vertellen.
Dit zijn AJ en ik. Op de boot naar Vlieland. Die boot is chil, want daar kan je lekker zitten op banken enzo en lekkere patatjes eten (:

Het strand was geweldig. Ik hou van het strand. Alleen niet van het zand. ;) Zaterdags was het heerlijk weer. We begonnen de dag met yoga op het strand. Het was enorm grappig. Op de camping hing zo'n briefje dus wij daar heen. Het was zo leuk om te zien hoe sommige mensen er echt voor gingen en zich met diepe zuchten tot de aarde lieten zakken om vervolgens inademend weer rechtop te gaan staan. Naast mij stond zo'n man met een linnen broek en een hempje aan. Hij liet zich volledig gaan en elke keer dat we naar de zijkant moesten draaien zag ik hem en moest ik mijn lachen inhouden. Het werd nog erger toen mijn ouders een eindje verderop langs liepen, in mijn hoofd proestte ik het uit. Toen ik dacht dat het niet erger kon kregen we de volgende instructies van Yoga-freak-mevrouw: "En laat je armen vallen tot op de grond en schep de energie mee naar boven. Deel het met anderen (spreid je armen) en ontvang dan de kracht van boven en deel het weer met anderen. Nouja je begrijpt dat die man naast mij zich weer helemaal ontspande en zich er compleet op concentreerde. Dat was de yoga.  'S middags hebben we weer op het strand gelegen want het was heerlijk weer.






Dit was allemaal op de camping. Het was zo'n leuk gezicht al die tentjes op de heuveltjes van de duinen. Van zaterdag op zondag nacht hadden we verschrikkelijk harde wind en onweer met bliksem en alles. Mijn ouders sliepen ook in een tent en die begon een beetje los te komen en flapperde zodat ze wateroverlast hadden en mijn vader moest de tent weer vast zetten. Ik had onze tent op gezet en hoewel hij flink schudde bleef hij op zijn plaats en kwam er geen druppel de tent binnen. Ik heb die nacht verschrikkelijke dromen gehad over paarden die geƫvacueerd moesten worden en over bliksem die insloeg op alle tentjes die op een heuveltje stonden (wij dus). De foto van ons samen op de helling van 'ons' heuveltje is gemaakt met de zelfontspanner. Niet zo bijzonder zou je denken maar het statief was wel degelijk erg bijzonder. We hadden de camera eerst op een andere tent gelegd maar daar viel hij steeds af en hadden we te veel tegenlicht. Toen heb ik een wc rol gepakt en de camera daarop gezet. (oke hij rolde 1 keer van de heuvel af met mij er dus gillend achteraan maar dat zeggen we er niet bij natuurlijk) Ohja. ons heuveltje was nog heel bijzonder. De eerste avond, toen de tent stond brachten we onze spullen van mijn ouders tent naar die van ons. Ik had geen eigen tas dus ik had al mijn spullen los in mn hand. Toen we die avond naar bed gingen kon ik mijn pjama broekje nergens vinden. Ik wist zeker dat ik hem mee had want bij de tent van mijn ouders is hij nog op de grond gevallen. Wij alle spullen in de hele tent overhoop gooien en tig keer doorzoeken: niets. Ik zei lachend: haha. heb ik hem zeker midden op het pad laten vallen, iedereen ziet hem liggen hahahaa. Nou je raad het al, ik besloot om toch maar even naar mijn ouders tent te lopen om te kijken of ie daar lag. Ik liep ons heuveltje af en wat lag daar, midden op het heuveltje langs het pad? Nou dit dus:
Oh, je kan het niet zo heel goed zien maar mijn knalroze pjamabroekje was wel heel goed te zien voor alle mensen die naar de wc liepen over het pad. Altijd fijn..



Dit was het mini reuzenrad restaurant. Super leuk bedacht! We hebben daar lekker Sangria gedronken en een pannekoek gegeten (:


Dit was tijdens het eerste rondje in het minireuzenrad, de jeugd van tegenwoordig was toen net klaar met optreden en het was dus lekker druk (:

Een paar rondjes later was het opeens donker. Het was nog steeds druk, gezellig druk. Zie je trouwens dat ze op de bomen allemaal groene lampen hebben gedaan? Dat zag er echt super vet uit!



Check ons "lachen-we-gaan-op-de-foto-face" Goed he? er was een hele engerd bij het minireuzenrad. Hij maakte de foto. Er was ook een man in een rok. Dat snapte ik echt niet.

Guess who we spotted? Sinterklaas! (: Leuk man, zn baard zo onverzorgd, out of bed look.

Dit was bij het bospodium. Dat was echt super mooi, midden in het bos een klein podiumpje met een tentachtige doek als dak. Mensen zaten op de grond in een soort romeins theater opstelling.

ITGWO was super vet! ook de muziek was echt heel leuk. Best onbekende bandjes enzo maar ook een paar bekende zoals de jeugd van tegenwoordig (die ik persoonlijk niet echt iets vond) en Agnes Obel (dat was heerlijk, we hadden toen mijn slaapzak als kleed in de zon gelegd en ik heb heerlijk liggen dutten met haar muziek op de achtergrond) Wat ik echt heel leuk, super, top, tof, vet gaaf vond was La Pegatina. Die van dit liedje. Ze maakten er echt een feest van en iedereen ging lekker los en helemaal gek. Super leuk! Ook Pete and the pirates hebben er een nieuwe fan bij. Vooral DIT en DIT liedje vind ik vet! (:

Zo. nou een heel verslag over mijn weekendje op Vlieland/Into The Great Wide Open. Er volgt nog veel meer waarvan jullie nog niet weten ^^ Zoals: Zomerkamp, JPO en mijn vooruitgang op het gebied van Kenia! ((:

Tot snel!

Liefs!

(haha. 2 afsluitingen, nouja nu eigenlijk 3)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten