zaterdag 29 oktober 2011

16 jaar en 1 dag geleden.

Vierde ik mijn 1e verjaardag! (:

Jaaaaaaa gisteren was ik jarig. Ik werd dus 17 (voor de mensen die niet zo goed kunnen rekenen in het weekend). Het begon deze week niet zo lekker, ik heb vaccinaties gekregen voor Kenia en ik denk dat ik me daardoor niet echt lekker voel. Maar dinsdag werd ik dus echt ziek. Woensdag ging ik weer naar school enzo maar ik voelde me nog steeds niet zo lekker. Donderdag was de verschrikkelijkste rot dag van mijn hele 16e levensjaar.
Het begon al toen ik naar de dokter moest voor weer een prik. Dat was al niet zo fijn natuurlijk maar toen ik hem op ging halen bij de apotheek bleek dat hij er niet was. HIJ WAS ER NIET. Ik schrok ook een beetje want ik moest die prik op dag 1, dag 7 en dag 21 ofzo hebben en dag 7 was dus donderdag. Ik naar de doktersassistente (die mij prikt en die heel erg aardig is) en overleggen, zij ook boos op de apotheek maar het kon wel. Nou toen moest ik hem dus maar vrijdag doen. Na de prik die ik dus niet kreeg ging ik weer naar school. Ik voelde me nog steeds niet echt lekker maarja. Toen werd een leraar helemaal boos op mij maar ik deed echt niets. Na school ging ik koekjes bakken met J. dat was heel leuk. We hebben op vrijdags altijd toneel en omdat ik 28ste jarig was en J. de 29ste besloten we om uit te delen. Na het koekjes bakken moest ik een beetje opschieten. Ik moest even patat halen voor mezelf en daarna naar orkest. Ik fietste naar een snackbar waar het vervolgens 20 min. duurde voordat mijn ene patatje met mayonaise klaar was. Ik snel naar huis fietsen om te gaan eten. Tenminste dat was het plan. Tijdens het fietsen brak opeens mijn trapper af. MIJN TRAPPER BRAK AF. Waar slaat dat nou op? ik viel met de fiets en fietste half over mijn eigen patat heen. Ik moest toen mijn trapper op rapen van de straat, ik ging netjes kijken of er niemand aan kwam en omdat dat het geval liep ik de straat op om mijn trapper te pakken. Plotseling kwam er uit het niets een fietser die mij vervolgens uitschold voor trut omdat ik niet goed uit had gekeken. Ik liep verder naar huis en at mijn patat waar ik eigenlijk helemaal geen zin in had omdat ik me niet lekker voelde. Vervolgens ben ik naar de muziek gegaan en ben ik halverwege naar huis gegaan en lekker in mijn bedje gekropen.
Nu gaan we over tot de leuke dag. Mijn verjaardag zelf.
Bij ons thuis is het de traditie dat we 's ochtends zingen voor diegene die jarig is. "wakker zingen". Vroeger was ik natuurlijk altijd al lang van te voren wakker en deed ik tegen de tijd dat ze binnen kwamen net alsof ik nog sliep. Maar nu sliep ik echt nog. Heerlijk. Gelukkig voelde ik me beter, ik kreeg mijn cadeautjes. Een nieuwe standaard voor mijn trombone en van mijn broer een concert naar keuze met "diner", overnachting, reis ernaartoe en ontbijt inbegrepen. Ook had ik post en dat is altijd leuk! Ik krijg natuurijk wel eens vaker post maar dat is alleen maar bankafschriften en folders van de Shoeby fashion omdat ik daar een pasje van heb. (: Ik ging naar school en werd daar uitgebreid gefeliciteerd door allerlei mensen, heel leuk. Ook mocht ik onder engels naar de wc omdat ik jarig was ;) Ik kreeg aan 1 stuk door smsjes. Ook op facebook en hyves en zelfs via de mail werd ik uitgebreid gefeliciteerd. Omdat ik dus donderdag de prik niet had gehad moest ik hem op mijn verjaardag. Dit was eigenlijk niet zo heel erg want dit betekende dat ik niet naar aardrijkskunde hoefde. Ik ging naar de dokter en daar waren allemaal oude mensjes die een griepprik moesten halen. Heel lief, ik ben een beetje fan van oude mensjes. Er was een meneer die zijn vrouw hielp met haar jas en toen zei die mevrouw: "Houd mijn tas even vast wil je?" Ze zag iemand die ze kende en zei: "Ach Greet, hoe is het met de kleine?" Ik moest mezelf echt in houden om niet naar haar toe te lopen, liefkozend over haar wang te strelen met een "aahkoeziekoezie" geluidje. Toen was ik aan de beurt bij de apotheek en ze vroeg naar mijn geboorte datum. Ik: "28 10 1994" Zij: "nee, je geboorte datum" Ik: "Ja 28-10-1994" Zij: "ooh ben je vandaag jarig? Wat leuk gefeliciteerd!" Haha. ik had er al op gehoopt. Ik haalde mijn prik en ging weer naar school voor toneel. Daar gingen J. en ik dus koekjes uitdelen en dat was ook heel leuk. Ook kreeg ik op school nog een cadeautje: een fles jip en janneke kinder champagne, een grote lolly en een zuurstok. Heel lief, dankje B. en S.! Toen ging ik naar huis en gingen we lekker pizza afhalen. 's Avonds had ik een extra repetitie van dat orkest waar ik inval. Daar ging ik heen en dan zouden mijn ouders na de repetitie daarheen komen om gezellig wat na de drinken onder het genot van een frituurhapje. Ik zag mijn ouders uit de auto stappen en aan komen lopen. Er liep nog iemand bij. Ik dacht van misschien is het A. mijn broer maar dat kon niet want deze persoon had lang haar. Ik hoorde iemand lachen en ik wist dat het W. was! Ik gillen en rennen naar haar toe: Neeeee wat doe jij hier? Waaaaah wat leuk! Aaaaah. (: Echt super leuke verassing! W. is mijn "weekend zus" ik ken haar van orkest en ook van school maar ze studeert nu in Groningen dus ik zie haar nog maar 1 keer per week en deze week had ik haar niet gezien want ze kon niet naar orkest komen. Dus het was extra leuk om haar te zien! Dat hadden mijn ouders heel goed bedacht. De avond werd heel gezellig en om 2.00 lag ik in mijn bed en ging ik slapen.

Het was echt een top dag dus iedereen bedankt!
Ik heb zo veel lieve mensen om mij heen die ik niet allemaal apart kan bedanken maar bij deze allemaal tegelijk een speciaal bedankje van mij!

Lieeeeeeeeeeeeeefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten