dinsdag 4 oktober 2011

Soms..

       Soms.. denk ik dat ik stink.. Bij de ijssalon waar ik werk hebben we op de deur van de wc zo'n automatische lucht verfrisser zitten. Hij gaat op vaste momenten met de minuut ofzo maar wat toevallig is, elke keer als ik naar die wc ga spuit dat ding. Ten eerste schrik ik altijd van het pfst geluid en ten tweede word ik ongelukkig omdat dat ding denkt dat ik stink.

      Soms.. zou ik groter willen zijn.. Zoals vandaag in de supermarkt, ik moest iets hebben wat erg hoog stond en waar ik normaal al maar net bij kon. Nu was het nog moeilijker want er was er nog maar 1 en die stond dus erg ver weg. Ik kon eerst niet eens zien of er nog wel 1 was maar na een stukje achteruit lopen zag ik in de verte van het koelschap een glinstering van de verpakking. Na zeer moeilijk doen (lees: raar springen en spastisch met met mijn armen in de hoogte grijpen) lukte het nog niet en toen moest ik het tot mijn grote schaamte gaan vragen aan een lang iemand die er werkte. Ik schaamde me rot. Dus vakkevullers: denk aan de kleine mensen op dezer aard en schuif de laatste producten van achteraan eens heel snel naar voren!

      Soms.. heb ik het gevoel dat ik doof ben.. Of in ieder geval heel raar slecht horend. De laatste tijd heb ik steeds vaker dat ik iets totaal anders versta dan wat iemand zegt. Iemand zei: Ja om half 7. Ik: wat? een feest bij je oma? Kijk, dit slaat natuurlijk nergens op, deze twee zinnen bevatten niet eens veel dezelfde letters. En zo heb ik dat vaker. Zoals ook onze aardrijkskunde docent, die sowieso al moeilijk te verstaan is hoor! Hij zei laatst: Sterk, sterk, sterk. Maar ik verstond: Sterf, sterf, sterf. Hmm. misschien toch tijd voor een gratis hoortest bij Hans Anders?

      Soms.. heb ik de neiging om te doen alsof het uitverkoop is.. Ja dit klinkt vreemd. Kijk maar:
Dit is een foto van Lotte en mij samen. We hebben hetzelfde shirt aan, hoe vet is dat? Ja heel vet dus. Wat we hier dus duidelijk uitbeelden is de uitverkoop. Dat zegt ook gewoon genoeg.

      Soms.. zou ik willen weten wat katten denken.. Bijvoorbeeld als ik mijn kat optil zoals hier
En ondertussen keihard het liedje bleer van Moeaaaaaaaaa tjikonjaaaaa mabaditsjhiebaboooo. Oftewel The circle of life. Soms denk ik toch stiekem dat ze het leuk vind, maar ik zal het nooit weten. Of als ik een heel gesprek met haar voer over waarom ze per se naar buiten wil. Zou ze dan "echt" antwoorden? of zou ze gewoon maar wat terug mauwen en ondertussen denken van stom kind, laat me naar buiten? Ik hoop toch echt dat ze een beetje terug praat want anders sta ik elke keer wel heel erg voor gek..

      Soms.. hoopte ik dat ik mensen niet zo enthousiast begroette. Vandaag kwam ik daardoor natuurlijk weer eens in de problemen. Ik zat op de trap op school in de pauze. Er liep een rijtje jongetjes langs en de voorste was (dacht ik) het broertje van R. een vriendin van mij. Dus ik heel hard roepen en zwaaien als een idioot J-Peeeeeee. Dat is een soort van zijn naam. Maar R. kijkt me raar aan en vraagt waarom ik zo spastisch deed. Ik zeg van Dat was toch je broertje? Zij: Mmm. ik weet niet hoor, volgens mij niet. En ik maar volhouden dat ze hem vast niet goed gezien had omdat haar haar ervoor zat omdat ze in haar tas op haar telefoon keek. Ik beveelde haar haast om het aan hem te vragen. Nu heb ik haar "gewhatsappt" (jazeker Lotte doet thuis ook aan populariteit en bezuinigingen aan beltegoed met wifi) en toen vertelde ze me dat
Tja. ze antwoord dus niet meer. Maar in ieder geval is het dus een moeilijke en beschamende kwestie.

      Soms.. heb je zin in volgende week. omdat ik dan een meisje uit Turkije krijg voor school. Een of ander stom, lastig project over migratie. Maar wat dus leuk is, er komen mensen uit Portugal, Duitsland, Ijsland en Turkije. Als je bij de hoogste cijfers zit dit jaar kunnen je een reis winnen naar Portugal. Dat is wel echt heel leuk dus. Wat ook zeer bijzonder is, is dat we eindelijk een leuke excursie doen met school. Omdat de buitenlanders dat allemaal heel graag wilden gaan we donderdag naar de apenheul! Echt heel leuk lijkt me dat. Ik ben er nog nooit geweest maar dat wordt dus super (:

Heeul veeeul liefs!



       Soms.. heb je die dingen gewoon. En in sommige gevallen is soms er vaak. Soms is niet altijd leuk maar achteraf is het vaak wel grappig. Wajoo dat waren even diepe gedachtes over het woord soms. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten