woensdag 6 april 2011

Duitse les van pony.

Ik wil jullie iets vertellen over mijn Duitse les.

Wat ik er eerst bij moet vertellen is dat we een rotklas hebben met Duits. Ja alleen met Duits want omdat wij allemaal clusters hebben in de bovenbouw zit je in elke les bijna met andere mensen. Dus onze Duitse klas is echt heel stom. Alleen C D S en ik zijn"normaal". Dit wil eigenlijk zeggen dat wij niet keihard moeten lachen als iemand van zn stoel valt of als er een grap wordt gemaakt die kinderen uit groep 3 nog niet eens grappig vinden. De rest van de klas dus wel. Wij ergeren ons hier rot aan maar het is niet anders.
En dan onze lerares. Ik noem haar voor het gemak even pony. Ze kan geen orde houden. En dat is niet zo heel erg maar dus wel als je een klas vol met kleuters hebt (met uitzondering van C D S en ik dan). Verder heeft zij ook nog de irritante gewoonte om zichzelf tegen te spreken. Bijvoorbeeld: afgelopen les zei ze letterlijk dit: 'Jongens dit is allemaal stof die heel belangrijk is, als jullie niet opletten heb ik daar geen enkel probleem mee, dan is het je eigen verantwoordelijkheid.' Vervolgens zegt ze nog geen twee minuten later: 'Jongens, ik pik dit niet langer zo. Ik wil dat jullie nu opletten.' Ook zegt ze ongeveer elke les wel vijf keer 'und so weiter, und so fort.' En legt ze elke les weer uit dat we maar twee lessen in de week hebben en dus eigenlijk veel te weinig tijd enzo. Dan denk ik, als mevrouw daar zo mee zit dan moet ze niet nog een kwartier van elke les afhalen door te zeggen dat we te weinig tijd hebben. Ook zegt pony heel vaak dat ze ons nu als echt verantwoordelijke volwassenen gaat behandelen en dat ze dan ook respect terug verwacht. Vaak heeft zij last van ons en zegt ze: Blijf maar een uurtje in de pauze. (dit kan niet want onze pauze duurt maar een half uur) Of ze dreigt. Ja zeker! en wel met het volgende: 'Als jullie nu niet stil zijn zeg ik dat je je mond helemaal moet houden!'

Nou mevrouw. Toch wel een beetje bedankt voor de duits lessen want achteraf is er weer veel om over te lachen!

Lieefs allemaal!

2 opmerkingen:

  1. Lol blijf maar even een uurtje inde 30 minuten pauze! :P

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha vreselijk. (: Ik ken ook van die docenten... oeeeeh wat irritant Ö

    BeantwoordenVerwijderen