zondag 22 juli 2012

Omdat ik dus te weinig mee maak..

Had ik vandaag mijn eerste proef proef rijles!
Jazeker. Na mijn Kenia avontuur stond de teller van mijn spaarpot natuurlijk helemaal op nul. Het sparen begon weer want mijn volgende doel is in zicht: mijn rijbewijs! Vandaag heb ik dus voor het eerst echt zelf in een auto gereden. Een proef les voordat ik aan mijn echte proefles begin.. Dus geluksonderbroek aan en gaan!
Bijna ieder normaal mens is een beetje gespannen voor dit moment. Maar kijk, daar begint het al: ik ben in dat opzicht niet helemaal een normaal mens. Ik heb namelijk grote moeite met links en rechts uit elkaar te houden. En dit baart me toch wat zorgen aangezien het vrij belangrijk is met auto rijden.. Denk aan: "pas op die fietser daar rechts!" Rechts? huh ik zie helemaal geen fietser, BAM fietser plat.. "nu koppeling langzaam op laten komen" Ja, koppeLing is dus links maarja wat is links?
Goed.
Het begon natuurlijk met zin de auto gaan zitten, ja dat is benoemens waardig omdat ik nog nooit op die plek ben ingestapt om ook daadwerkelijk te gaan rijden haha. Na het goed stellen van de spiegels en de stoel mocht ik meteen al weg rijden. We gingen naar een doodlopende weg om te oefenen met starten, wegrijden en zelfs schakelen. Het ging allemaal goed en we gingen een langer stukje rijden. Toen vroeg hij of ik moe was of dat ik nog wel kon. Ik vond het super leuk dus we gingen nog even door en doodleuk zei hij dat we maar even naar de snelweg gingen. Ik vond het best wel heel spannend om zo snel te gaan maar uiteindelijk reed ik met 100 km per uur netjes achter een caravan. Toen moest ik hem inhalen en jawel, ik reed 120 km per uur! haha. Toen voelde ik met best wel even stoer. Na wat rondjes en achtjes rijden bij een tankstation mocht ik weer naar huis rijden. Met een goede rem zonder schok kwam ik trots tot stilstand :)
wauw. het was zo leuk! Niemand aangereden  ik moet nog even doorsparen en dan begint het gewoon echt, ik kan niet wachten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten