zaterdag 21 juli 2012

Ik maak te weinig mee.

Er was een tijd dat ik zoveel mee maakte dat ik gewoonweg niet wist waar ik over moest schrijven. Maar nu. Word ik oud? Ben ik te saai? of vind ik het gewoon niet interessant genoeg om te delen? Ik weet het niet maar het lijkt me nou toch zo leuk om weer eens een keer iets echt, echt heel raars of iets geweldig, fantastisch mee te maken.

Ik zou natuurlijk kunnen schrijven over de enorm stinkende mosselen die we hebben op mijn werk. Dat ik ze aanprijs alsof ik zelf ontzettend graag in een bad vol zou willen zitten. Maar niets is minder waar, ik walg van die dingen. Het spijt me voor alle mossel liefhebbers maar echt, elke keer als iemand weer instemt en de mosselen besteld dan geef ik met pijn in mijn hart het bestellingsbonnetje door aan de keuken. Het is dan nog even genieten geblazen totdat ze klaar zijn en de hele zaak stinkt en mijn neusvleugelen trillen van afgrijzen. Ja het is echt heel erg. Maar ja dat is niet zo fijn om te weten voor jullie, bovendien zou dit stinkverhaal ervoor kunnen zorgen dat mensen geen mosselen meer gaan eten, wat weer niet goed is voor de zaak..

Ook zou ik kunnen schrijven over andere dingen op mijn werk zoals de pedagogisch onverantwoorde manier waarop we soms met elkaar omgaan. Haha wees niet bang, ik overleef het. En het maakt het erg gezellig. Maar al die opmerkingen kan ik natuurlijk niet gaan herhalen in verband met ernstige prive zaken, en wellicht wat vulgaire woordspelingen. Dus daar heb ik niet over geschreven omdat het niet echt kan.

Waar ik ook niet echt over kan schrijven is het ZON. Zomer Orkest Nederland dus, een geweldig projectorkest waarmee ik op tournee ga deze zomer. We hebben er al een inzeepdag op zitten en een repetitie weekend. Daaruit bleek al snel dat het een geweldig leuke groep met mensen is en dat het niveau van muziek ook echt leuk is. Maar waarom ik er niet echt over kan schrijven is omdat het gevoel van samen muziek maken met geen pen te beschrijven is, laat staan met een toetsenbord. Ik kan wel pagina's vol schrijven over hoe geweldig het is, hoe leuk die mensen allemaal zijn en nogmaals hoe fantastisch het is maar ik kan het niet tastbaar maken.

Dus dan maar schrijven waarom ik niet kan schrijven :)

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten