zondag 22 juli 2012

Gele onzin.

Iedereen kent het, de Zwitsal geur. En dan is er iemand zo slim geweest om er een parfum van te maken. En ik ben dan weer zo slim om het te kopen! Fijn die heerlijke baby geur om je heen, het slaat nergens op en is dus compleet nutteloos maarja, wel leuk.  
Vinden jullie ook niet dat ik op de foto best een oke verkoopmiep ben? :)


Er was op de radio een reclame voor deze spray. De gebruiksaanwijzing luidt als volgt:
Breng bij stresssituaties direct de spraykop naar de mond en spray 2x op de tong. Niet in de ogen sprayen.
Ook fijn is het dat: Het handig is voor in de auto, in de tas en op het werk. En dat het onopvallend in gebruik is. Nou en daar wil ik het dan even over hebben. Dat kan toch niet waar zijn? Zit je in de auto, BAM ketting botsing beginnend bij 23 auto's voor je en je kunt het toevallig zien. Stresssituatie dus jij zoeken naar die spray in je tas waarvoor je in ieder geval 1 hand moet loslaten van het stuur. Je kan hem natuurlijk niet vinden, wat het een dubbele stress situatie maakt. Als je hem dan eindelijk hebt gevonden, wat doe je dan? 2 of 4 keer sprayen? En onopvallend? ja tuurlijk, als je meespeelt in een show voor een uitverkocht Carré en je weet je tekst of je danspasjes niet meer, stresssituatie dus jij die spray pakken en nee hoor, dat valt het al die 1756 mensen echt niet op hoor! (ja er zijn echt 1756 zitplaatsen in Carré). Maargoed iemand moet een markt gezien hebben in dit product anders bestond het niet. Ik hoop dat het heel goed werkt voor die mensen die het gebruiken;)
 Trouwens, het heet Bach, waarom dan niet gewoon eventjes klassieke muziek luisteren om te ontspannen in plaats van een spray vol met Helianthemum nummularium, Clematis vitalba, Impatiens glandulifera, prunus cerasifera en ornithogalum umbellatum op je tong te spuiten.. Vreemd vind ik het maar.

Weet je wat ook onzin is? dat de gele trui van de Tour de France geel is. 
Waarom nou weer geel? Geel staat bijna niemand goed en ik persoonlijk vind geel ook gewoon geen mooie kleur. Lotte aan de Google en wat blijkt? De gele trui is ooit geel omdat de toen organiserende krant op geel papier werd afgedrukt. Belachelijk dus, als die krant een beetje normaal was geweest dan was de gele trui dus wit. Nouja zeg, achter het geel van de gele trui schuilt dus geen diepere betekenis, geen mooie weerlegging naar een historische gebeurtenis of een eerbetoon, nee gewoon omdat de krant toevallig op geel papier werd afgedrukt.   

De moraal van dit verhaal begrijpen jullie natuurlijk wel. Als iets geel is dan moet je direct gaan twijfelen aan de nuttigheid van het voorwerp. Geel is gewoon niet zo oke. Ik maak er maar gauw niet zo van want er zijn natuurlijk wel een paar uitzonderingen en ik wil ook niemand beledigen, die net een onwijs toffe gele broek heeft gekocht en hem nu al bijna niet meer aan durft ;) Bovendien, zoals ik al eerder zei, kan onzin ook best leuk zijn. 

Nu moet ik hier nog iets belangrijks bij vermelden. Dit hele verhaal was niet tot stand gekomen als een bepaald persoon niet haar frustraties had geuit over het feit dat de gele trui niemand staat behalve negroïde mensen (oke de persoon in kwestie had hier een andere bewoording voor maar om de politieke correctheid van mijn blog hoog te houden heb ik het even een klein beetje aangepast) omdat hij dus geel is. Dus, zij die zichzelf (oa) de leukste zonner noemt, onwijs gezellig is, waarmee je goed kunt praten van diepgang tot oppervlakkig en een heerlijke flapuit is: Bedankt! :)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten