zondag 27 oktober 2013

Wat Ron kan, dat kan ik ook.

Ron. Zo heet mijn huisgenoot. Roomie Ron voor insiders.
Ron is 58 jaar en half doof aan 1 oor. Hij is zo'n twee jaar geleden alles kwijt geraakt van huis, vrouw en kinderen. Nu woont hij hier. Het is meer iemand die je verwacht op straat met een ah bigshopper en een 0.5 liter blik euroshopper bier. Maar dat is dus niet waar, zijn blikken bier liggen hier in de koelkast. Hij ziet er niet echt florisant uit en ik heb sinds ik hier woon ook nog geen 1 keer ontdekt dat hij aan het douchen was of had gedoucht. Maar hij stinkt niet, dat scheelt weer. Al kan het natuurlijk zo zijn dat hij het goed weet te verbergen maar om dat uit te vinden zou ik even van heel dichtbij moeten ruiken en dat probeer ik toch maar niet uit.
(Lijkt me ook vrij vreemd: *Lotte snift en snuift even dicht bij Ron* Ron: "Wat doe je?" Lotte: "Ik ruik even of je echt niets stinkt of dat het van een afstandje gewoon meevalt.." Nee toch maar niet)
Ron heeft een beetje een vreemde gewoonte. Hij eet vaak soep. Niet zomaar vaak maar echt heel vaak. Bijna alleen maar. De laatste dagen zie ik een koekenpan op ons fornuisje staan maar dat is voor het eerst. Normaal staat er een pan soep met inhoud. Hij kookt soep, met veel groentes, en die eet hij de hele week. Dus elke keer als ik thuis kwam werd ik weer verwelkomt door een pannetje soep van Ron in de keuken. Omdat het me zo'n huiselijk gevoel gaf vond ik dat ik dat ook wel eens terug mocht doen. Dus wat heb ik gedaan? Juist, ik heb soep gemaakt. Broccoli soep met een beetje kaas erin om precies te zijn. En nu staat, naast de koekenpan van Ron, mijn pan met soep op het fornuis. Alsjeblieft Ron, hier mag je naar kijken en ik hoop dat je je net zo voelt als ik me bij jou soep.

Met een kaastosti en een gezond glas melk (:

De soep ziet er een beetje smerig uit ja. All part of the plan voor Roomie Ron. Zijn soepjes zien er ook altijd een beetje vreemd uit en naarmate de week voorbij gaat, ruikt de soep ook steeds bijzonderder...

Goed. Verder heb ik niet veel met Ron te maken. Af en toe hoor ik hem in de keuken en als ik daar dan ook toevallig moet zijn maakt hij altijd een praatje. Heb ik niet altijd behoefte aan moet ik zeggen, hij hangt dan elke keer zijn hele levensverhaal op. Of hij verteld over zijn nieuwe vriendin en dat ze wel meer wil maar dat hij het rustig aan wil doen etc etc. Ook goedendag Ron! 

Mijn soepje staat nu lekker in de keuken want wat Ron kan, dat kan ik ook!

Liefs, 
Lotte



ps. Wat ik wel lief vond van Ron is dat hij onthield dat ik morgen(!!) jarig ben en dat hij zei dat hij zijn spullen in de keuken zou opruimen voor mijn visite (:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten