vrijdag 18 oktober 2013

Herfstvakantie.

Heerlijk toch, vakantie. Ik heb het nog niet helemaal door maar het voelt nu al lekker.

Om maar even een speciale gebeurtenis van deze eerste vakantie in Den Haag heb ik vandaag een wegwerpcamera gekocht. Zo kan ik mijn hele vakantie vastleggen en als de foto's ontwikkeld zijn zal ik ze op de een of andere manier wel met jullie delen voordat ik ze op mijn muur plak. (:

Shoppen maakt me vaak blij dus ik dacht, laat ik daar maar mee beginnen deze vakantie. Dus ik ging shoppen voor, jawel, schuurmiddel. Ghehe. Ook mocht ik van mezelf naar alle schoenenwinkels die ik tegenkwam en daar kwam ik dan soms kwijlend naar buiten. Toen ik een fles schuurmiddel had bemachtigt ging ik naar huis. Mijn volgende doel was namelijk het zoeken en vinden van de glasbak. Een rondje door de buurt lopen en voilĂ : een heuse glasbak. (dit moment werd natuurlijk ook vastgelegd op de gevoelige plaat)
Toen ik naar de plus ging om mijn €0,25 terug te krijgen voor mijn lege fles, bedacht ik me net op tijd dat ik eigenlijk nog niks van vlees had voor het avond eten. Papa gebeld voor advies en kipfilet werd meegenomen.

Toen kwam het avontuur van het eten koken. Op het menu stond broccoli met kaassaus, aardappeltjes en kip dus. De aardappels eerst geschild en na het raadplegen van google over hoe lang de broccoli moest koken (van de aardappels stond het achterop de zak, de slimmerds!) Behendig en soepel *ahum* zwierezwaaide ik door de keuken en stonden er zo 4 pannen op het vuur. Wat erg slim was was dat ik niet op de klok had gekeken hoe laat ik de aardappelen en de broccoli in het water had gedaan dus dat ik niet wist hoe lang ze al aan het koken waren. Had ik het dus net zo goed niet op kunnen zoeken. Maargoed. Omdat ik met 4 pannen tegelijk begon was de kaassaus natuurlijk veel te snel klaar in verhouding met de rest maar daar kon ik mee leven.
Toen de kip eigenlijk ook al wel goed was ging het een beetje fout. Ik dacht dat het misschien handig was om het vuur gewoon heel zacht te zetten en dat was dan ook wat ik deed. Plotseling merkte ik dat de aardappelen niet meer kookten en dat de kaassaus ondertussen meer aan de onderkant van het deksel zat dan in de pan en ik wist dat er iets niet klopte.
De volgende keer moet ik toch echt even beter kijken welk knopje bij welk gaspit hoort..

Uiteindelijk was het best gelukt, ben ik vooral trots op de aardappelen omdat me dat altijd zo moeilijk leek.
Het spijt me wel voor de laatste stronkjes broccoli die ik echt niet meer op kan. De rest van de aardappelen bak ik zondag op met mijn overgebleven spekjes van gisteren hmmmm.

Hier hebben jullie twee foto's om het beeld denken iets te stimuleren (:
Jaja, aardappelen schillen boven de prullenbak (:

Selfies maken van jou en je eten met je laptop YAY.

Alstublieft, en nu ga ik me storten op de afwas! 

Liefs (:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten