maandag 28 november 2011

Appelmoes en badmutsen.

Ja, als ik nu zeg dat jullie serieus iets gaan leren van deze blog geloof je me vast niet. Maar het is toch echt zo! Het gaat dus over aardrijkskunde. Ik vind dat niet echt het leukste vak maar het voordeel is dat je soms lekker mag tekenen. Dit keer ging het over het centrum periferie model. Dat betekend dat bepaalde delen van een land economisch sterker zijn dan de rest. Ik snap dat het moeilijk is dus daarom mijn uitgewerkte tekening:
Dus. je ziet dat de havenstad in Ivoorkust economisch beter word maar de rest van Ivoorkust heeft er niets aan.

Als we nou toch bezig zijn kunnen we meteen nog iets leren. De theorie van Ullman. Want samen met het centrum periferie model vormt die theorie het mooie begrip 'complementariteit'. Oke dat snap ik zelf ook nog niet zo heel goed maar dat komt de volgende les nog wel ;)


Jahaaa, dat had je niet gedacht he? ;) Echt wat geleerd vandaag, zelfs 2 dingen!



Lieeeeeeefs!

ps. Ohja vergeet de raad de plaat niet he? Niemand heeft hem nog geraden dus ^^

Geen opmerkingen:

Een reactie posten